Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

بهترین زمان سفر به مالدیو | چرا به مالدیو سفر کنیم

مالدیو به عنوان کوچکترین کشور آسیا (هم از نظر وسعت و هم از نظر جمعیت) یک مکان  خوب برای تعطیلات است. این مقصد زیبا در طول تاریخ با نام‌های مختلفی در زبان سانسکریت شناخته می‌شود که به «جزایر گردن‌بند»، «گلستان جزایر» و «صد هزار جزیره» ترجمه شده‌اند. حال بهترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی است؟

مالدیو کجاست؟

مالدیو به عنوان مجموعه‌ای از جزایر کوچک در اقیانوس هند، بیشتر از آب بین 1190 جزیره آن تشکیل شده است که حدود 90 تای آن به عنوان استراحتگاه توریستی توسعه یافته است. طرح منحصربفرد آنها در یک زنجیره دوگانه از 26 جزیره مرجانی در حدود 35000 مایل مربع گسترده شده است. هر جزیره مرجانی به انواع صخره های مرجانی پر جنب و جوش مملو از زندگی سرسبز زیر آب از جمله ماهی، لاک پشت های دریایی، نهنگ‌ها و دلفین‌ها می‌افزاید.

بهترین زمان از سال برای رفتن به مالدیو

به عنوان یک آب و هوای موسمی گرمسیری، مالدیو دارای دو فصل غالب است: یک فصل خشک (مرتبط با بادهای موسمی زمستان خشک شمال شرقی) و یک فصل مرطوب (مرتبط با بادهای موسمی مرطوب جنوب غربی و بادهای قوی و طوفان). فصل خشک باران کم و رطوبت کمتری داشته که از دسامبر تا آوریل ادامه دارد. 
برای غواصان، هر دو فصل خشک و مرطوب مزایای خود را دارند: در طول فصل خشک، دید عالی است.در طول فصل مرطوب، دمای آب چند درجه پایین‌تر است و به نظر می‌رسد که این باعث می‌شود تعداد بیشتری از کوسه‌های سر چکشی و کوسه‌های صخره‌ای جمع شوند و این کار را در آب‌های کم‌عمق‌تر نسبت به فصل خشک انجام دهند. با این حال، دید به خوبی نیست، زیرا جریان ها کمتر است.

بهترین زمان برای سفر به مالدیو بین نوامبر و آوریل است. آب و هوا گرم و گرمسیری است و میانگین اوج آن بین 29 تا 31 درجه سانتیگراد در تمام طول سال و متوسط کمینه به ندرت به زیر 24 درجه سانتیگراد می‌رسد. ژانویه تا آوریل خشک ترین ماه‌ها هستند، با باران کم و رطوبت کم، که این فصل را در استراحتگاه ها به اوج می رساند. دما از ماه می تا دسامبر همچنان گرم است، اما احتمال بارش باران بیشتر است و خطر طوفان وجود دارد. با این حال، حتی در این دوره معمولاً طلسم های طولانی آفتاب درخشان وجود دارد. قیمت‌ها و پیشنهادات جذاب به این معنی است که هنوز هم زمان معمولی برای بازدید است.

مالدیو در فصل خشک (از دسامبر تا آوریل)

دما - 31 درجه سانتیگراد در روز و ~ 24 درجه سانتیگراد در شب

آب و هوا

این بهترین فصل برای سفر به مالدیو است. برای گشت و گذار، لذت بردن از فعالیت‌های فرهنگی، ورزش های آبی و چشیدن غذاهای محلی بسیار مناسب است. در این ماه ها هوا خشک، بدون رطوبت، مطبوع با دمای معتدل است. بهترین ماه برای شنا در دریا در ماه آوریل است که میانگین دمای دریا 30 درجه سانتیگراد است.

اهمیت 

می‌توان بهترین‌هایی را که مالدیو در این فصل ارائه می‌دهد، دید و تجربه کرد. همه مکان ها پرجمعیت هستند و محیط جشن و شلوغی دارد.

چرا اکنون باید از آن بازدید کنید

واضح است که آب و هوا و زیبایی همه جانبه حاصل از آن، این فصل را بهترین زمان برای تعطیلات می کند. حداقل بارش و هوای گرم آن را به یک محیط ایده آل تبدیل کرده است. بارندگی نیز بسیار کم است و از این رو مانعی ندارد. در طول فصل خشک، دید نیز عالی است، زیرا جریان‌هایی که در ماه نوامبر از شمال شرق شروع به جریان می‌کنند. این به شما کمک می کند تا از منظره خیره کننده تالاب های افسانه ای محافظت شده توسط صخره های مرجانی و سایر جزایر مرجانی و سواحل زیبا لذت ببرید.

چیزهایی که قبل از سفر باید بدانید 

 در حالی که کشور در این فصل شلوغ است، زیرا هر اقامتگاه در جزیره خود ساکن است و تا حدی از جزیره بعدی جدا است، بر خلاف سایر مقاصد تعطیلات شلوغ، احتمالاً مجبور نخواهید بود با جمعیت بسیار زیادی روبرو شوید. از این رو ممکن است عاقلانه باشد که برخی از جزایر را بررسی کنید و ببینید چه چیزی را ترجیح می دهید.
باروس، جزیره سان، جزیره نالاگورایدو در آتول آری جنوبی، صخره موز و شمال مال آتول چند مکان پیشنهادی هستند. صخره های HP همچنین یکی از جاذبه های توریستی با رتبه بالا است. این یک مکان دریایی حفاظت شده است که پر از زندگی دریایی است.

سفر به مالدیو با تور

اگر قصد سفر به مالدیو دارید، می‌توانید با تور مالدیو از این جزیره خیره‌کننده لذت ببرید. برای رزرو تور مالدیو با ما در تماس باشید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.